luni, 3 ianuarie 2011

Timpul in lumea cealalta

http://criss1.files.wordpress.com/2011/01/avatare-89.jpgTimpul in lumea ingerilor este ceva de neimaginat pentru noi. Aceasta fiindca el nu exista in acea lume. Este ca si cand ar trebui sa uitam tot ce stim referitor la legile fizicii si sa descoperim clipa de clipa legi noi, intre care transcenderea continuumului spatio-temporal este doar una dintre ele.



in acest sens, Emanuel Swedenborg spune:


“Timpul exista in lume deoarece soarele pare sa-si schimbe pozitia dintr-un unghi in altul, iar aceasta determina perioadele de timp numite anotimpurile anului; pe langa asta, el pare ca se invarteste in jurul pamantului, aceasta determinand perioadele in care este impartita ziua, iar toate aceste schimbari au loc la intervale regulate. Nu la fel se petrece cu Soarele raiului. Acest Soare nu determina ani si zile, prin progresii si revolutii succesive, ci schimbari ale stadiilor, si acestea doar in aparenta si nu la intervale regulate. Astfel, ingerii nu pot avea o idee a timpului, dar au in locul acesteia o idee a stadiilor (a schimbarilor conditiei ingerilor, variatii ale dragostei si credintei lor si deci ale intelepciunii, inteligentei si vietii lor).



Astfel, ingerii nici macar nu stiu ce este timpul, fiindca in rai nu exista ani si zile, ci doar schimbari ale stadiilor.



Din cauza ca ei respecta astfel legi diferite ale fizicii, nu trebuie sa ne mire puterile lor neobisnuite. Daca luam de exemplu deplasarea lor instantanee dintr-un loc in altul, explicatia ei tocmai a fost data mai sus. Iata un pasaj care descrie aceasta insusire extraordinara a ingerilor, pasaj desprins din Marea evanghelie a lui Ioan:
“ingerul a spus: ”Stapan al puterii tale, da-mi numai scrisoarea si o voi duce cu viteza sagetii acolo, iar in cateva clipe vei avea si raspunsul in mainile tale!” Abia atunci capitanul se uita mai bine la ostasul sau, il recunoscu pe Rafael si spuse: ”Da, cu adevarat, tu poti sa faci usor asta. Abia acum te-am recunoscut!” Capitanul i-a dat apoi solia lui Rafael, iar acesta s-a intors cu raspunsul intr-un sfert de ceas. Comandantul din Gadara ii confirma ca totul era in ordine si ii spunea ca va veghea in continuare sa fie la fel. Capitanul nu s-a mai mirat de rapiditatea cu care Rafael a parcurs drumul, ci numai de faptul ca si-a indeplinit misiunea aceasta intr-un sfert de ceas. Rafael a spus: ”Acest sfert de ceas este timpul in care a fost scris raspunsul de catre ajutorul comandantului din Gadara. Nu trebuie sa te miri, eu nu am avut nevoie de timp.“”



Atunci cand este permis, ingerii ajuta chiar oameni ai acestui pamant sa realizeze aceasta transcendere a timpului. in acest mod, putem usor sa ne dam seama ca fiecare dintre noi ar fi capabil sa atinga performantele ingerilor, cu conditia sa avem inima si constiinta asemenea lor, prin deschiderea totala catre Dumnezeu a fiintei noastre:


“Iisus: ”Iata, cei doi slujitori ai Mei se intorc deja cu Lidia!” Aproape toti de la masa Lui au fost cuprinsi de spaima si Cyrenius a spus: ”Cum s-a putut? Cei doi nu puteau sa fi facut mai mult de 500 de pasi de aici- iar pana la Capernaum sunt aproape doua ceasuri de drum- si acum cei doi s-au intors deja! Ah, este mai presus de orice poate trai si intelege un om pe acest pamant!” Cand Lydia, care fusese intampinata cu multa tandrete de Faustus, si el uimit, a venit la masa lui Cyrenius, acesta o intreba imediat: ”Minunata Lydia, cum de ai ajuns atat de repede din Capernaum pana aici? Erai deja pe drum?” Lydia a raspuns: ”Nu vezi cei doi ingeri ai Domnului? Ei m-au adus aici mai repede decat vantul. Pe drum nu am vazut nici cer, nici pamant, iar intre acolo si aici era doar o clipa. Acum sunt aici.””



in lumea fiintelor angelice spatiul este nu doar altfel inteles, ci vazut cu totul in alt mod. Din acest motiv, pentru ingeri este normal sa fie prezenti in mai multe locuri, in acelasi timp. Spre a ilustra acest atribut al lor, vom reda in cele ce urmeaza chiar spusele unui inger: “in cateva clipe totul va fi rezolvat, caci pentru mine, aici sau acolo este acelasi lucru, si cu toate ca eu sunt unul dintre cei mici, intregul pamant tremura sub picioarele mele! Tu inca te intrebi cum de sunt cu putinta toate acestea si iata ca deja totul s-a rezolvat. Iata, m-am si intors; ba pot sa-ti spun ca scribii tai, in pofida priceperii lor, nu mai pridideau sa inscrie totul in acte. I-am ajutat si pe ei degraba, astfel incat acum sunt liberi si nu mai au de lucru.”



Un alt inger, tot in Marea evanghelie a lui Ioan, spune:

“Eu pot sa fiu in acelasi timp aici, acolo sau pretutindeni, fara ca voi sa-mi simtiti lipsa, decat rareori si doar pentru cateva clipe.” O explicatie pentru aceasta calitate deosebita pe care o manifesta ingerii, este data de catre Emanuel Swedenborg, in cartea sa, Raiul si iadul: “Toate lucrurile din rai par sa ocupe un loc in spatiu exact ca in lumea noastra si totusi ingerii nu au nici o notiune sau idee de loc sau spatiu. Acest lucru trebuie sa para paradoxal.



Dar schimbarea de loc in lumea spirituala nu este decat o schimbare de stadiu (de stare), caci toate schimbarile de loc sunt efectuate acolo prin schimbari de stadiu mental. in acest fel, sub obladuirea lui Dumnezeu, am intrat in rai si am vizitat cateva pamanturi ale universului. Spiritul meu era supus schimbarii, pe cand trupul meu ramanea in acelasi loc. Toti ingerii se misca in acest fel si deci nu exista distante fixe; si cum nu exista distante fixe, nu exista spatii, ci, in locul lor, stadii si schimbarile acestora.



Din acest motiv, in lumea spirituala, o persoana devine prezenta pentru alta doar daca isi doreste intens prezenta sa, caci isi concentreaza gandul asupra celuilalt si se pune in stadiul mental al acestuia; si invers, o persoana e departata de alta in masura in care ii poarta aversiune. Cand cineva merge dintr-un loc in altul in propriul sau oras sau in curti ori gradini, sau in alte zone in afara societatii sale, ajunge mai repede cand o doreste cu nerabdare si mai tarziu cand nu este la fel de nerabdator; desi drumul este acelasi, este lungit sau scurtat in functie de intensitatea dorintei sale”



Capacitatea de a se proiecta instantaneu in orice zona a spatiului, insusire rar intalnita in cazul oamenilor, este un atribut al oricarui inger, acesta folosindu-se de ea spre a aduce cat mai plenar iubirea si lumina dumnezeiasca printre noi oamenii, dar si spre a se inalta cat mai aproape de Dumnezeu. in Marea evanghelie a lui Ioan, se spune:
“Atunci cei doi ingeri s-au apropiat cu mare umilinta de Mine (n.n.: Iisus) si m-au intrebat daca le ingadui sa mai ramana in forma vizibila pe care si-o luasera. Eu le-am spus cu voce tare: „Sunteti pe deplin liberi sa faceti asa cum doriti; dar sa nu uitati de sarcina pe care o aveti de indeplinit! Sorii medii au nevoie de toata grija voastra!“ ingerii au spus: ”Doamne, am avut si vom avea mereu grija de ei!”



Eu:” Da, da, stiu, de aceea vi se ingaduie sa ramaneti aici, daca aceasta va este dorinta; pentru ca cel mai neinsemnat dintre acesti oameni care sunt in jurul meu pretuieste mai mult decat nenumarati sori medii, alaturati si planetari! Sorii sunt facuti de dragul oamenilor si trebuie ingrijiti tot de dragul acestora! „ ingerii s-au inclinat fericiti si au mers din nou la ucenicii Mei cu care au inceput de indata sa vorbeasca si sa le spuna multe lucruri deosebite.”

primit pe mail





Un comentariu:

Maria Mirabela spunea...

Am lecturat ceea ce ai scris in acest post al tau si imi place. Continua tot asa.

Trimiteți un comentariu